הקואליציה: "לבית משפט אין סמכות לבטל חוק יסוד"

    אבי יעקב 1 Comment on הקואליציה: "לבית משפט אין סמכות לבטל חוק יסוד"

    לאחר שבית המשפט העליון הוציאו צו ביניים לקראת דיון נוסף בתיקון ל"חוק הנבצרות", ראשי המפלגות ממשיכים את קו הליכוד נגד התערבות בג"ץ בחוקי יסוד. בהודעתם הם אומרים: "לבית המשפט אין סמכות לאפשר להוציא את ראש הממשלה לנבצרות". ראשי האופוזיציה לפיד וגנץ והפעילים המובילים את הפגנות האנרכיסטים, החריפו את ההתבטאויות כנגד הממשלה וקראו לראשי מערכת הביטחון לא לציית להוראות הממשלה

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשי מפלגות הקואליציה פרסמו הערב הודעה חריפה בה תקפו את בית המשפט העליון על החלטתו להוציא צו על תנאי לתיקון ל"חוק הנבצרות" (חוק יסוד: הממשלה), תוך שהם טוענים כי "לבית המשפט אין סמכות לבטל חוקי יסוד" וכי "אין לו סמכות לקבוע שחוק היסוד יכנס לתוקף בתקופה מאוחרת".

    "אין גם לאף בית משפט סמכות לבטל את תוצאות הבחירות ולאפשר הוצאת ראש ממשלה לנבצרות, דבר שמבטל את הדמוקרטיה מיסודה", הוסיפו ראשי הקואליציה. לדבריהם, החלטת בית המשפט "שומטת את הבסיס המשותף בין הרשויות שהיה מוסכם לאורך השנים".

    "החלטה כזאת שומטת את הבסיס המשותף בין הרשויות שהיה מוסכם לאורך השנים ועומדת בסתירה לאמירתו המפורשת של הנשיא לשעבר אהרון ברק: ״הכנסת רשאית לקבוע בחוק יסוד שאין ביקורת שיפוטית חוקתית, ובית-המשפט לא יוכל להפוך קביעה זו. אם בית-משפט יפסול חוק בטענה שהוא איננו חוקתי, יכולה הכנסת לגבור על פסילה זו בהפיכת החוק שנפסל לחוק יסוד. הציבור בישראל נדרש כרגע לרגיעה, להידברות ולהסכמה. בזמן שכזה נדרשים אחריות ואיפוק מצד כלל הרשויות".

    ראשי מפלגות האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ הגיבו בחריפות ותקפו את תגובת הקואליציה, תוך שהם משתמשים בביטויים קשים וגיבוב אמירות וסיסמאות שעיקרן תמיכה בבג"ץ והתנגדות לכל שינוי ותיקון עיוותים במערכת המשפט, כולל כאלה עליהם הם כבר הסכימו בעבר.

    תגובות קשות יותר נשמעו ממי שמכנים עצמם "כח קפלן", שמובילים את האנרכיה נגד הרפורמה המשפטית וההתנגדות האלימה אותם חווים תושבי ישראל בחודשים האחרונים. בדבריהם שאינם ראויים לציטוט במלואם מפאת חומרתם, שבו האנרכיסטים והסיתו כנגד הממשלה, ראש הממשלה והשרים וכל מי שלא חושב כמוהם, תוך שהם קוראים לראשי מערכות הביטחון בישראל – שלא לציית להוראות הממשלה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שופטי בג"צ בדימוס ובהווה : חוקי יסוד ב ד מ ו ק ר ט י ה הכל שפיט ורק אנחנו קובעים ולא 64 מנדטים תבינו את זה אספסוף , ואם לא תבינו זאת יש לנו תקשורת מגויסת שממומנת בכסף אירופאי ובעמותות שאפילו נתניהו לא התנגד להם, אי לכך ובהתאם לזאת המידתיות לפירוש דמוקרטיה (לאחר שחוק העילות עבר)ניתן לשופטים בלבד (החרגה:ובלבד ששייכים לזרם הנכון. אבל לא כדוגמת ה שופט לנדוי ז"ל שתקף את דרכו של אהרן ברק, או אדמונד לוי ז"ל שתקף את ההתנתקות שהביאה שיגשוג ופירחה ל… שלא לדבר על צבי טל ז"ל, אלא ד מ ו ק ר ט י ם